I'm sorry Ms Jackson

Som sagt, Jehovas vittnen är inte en sekt, det är ett religiöst samfund.
Här om dagen blev jag faktiskt bjuden på en sorts träff med dem, jag lovade inte att jag skulle komma. Antar att det redan varit, tråkigt nog.
Jag fick besök av dem i somras, jag var stressad och försökte komma undan en längre konversation genom att säga att jag var buddhist. Visserligen lyckades jag korta av samtalet, men eftersom jag har svårt att vara elak mot oskyldig, så tog det bara massa onödig (av min mkt korta) tid.
Förra veckan plingade en tant och en liten flicka på och gav mig min inbjudan till "träffen". De ser faktiskt ut som vanliga människor! Jag förstod inte vilken sorts träff det var jag fick inbjudan till, förrän strax innan jag skulle stänga dörren igen, då tanten sa: "Jehovas Vittnen, alltså."

Nu ska jag krypa in i min dunjacka och pallra mig till Ica för att möta upp mitt livs kärlek. Han lovade mig att komma hem med choklad idag, men tydligen får jag köpa den själv.



Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0